Alarmering en opvolging

Symbian biedt zorgdiensten, 24 uur per dag, 7 dagen per week, 52 weken per jaar. Met Symbian Personenalarmering kunnen uw cliënten langer met een veilig en zeker gevoel in hun eigen leefomgeving blijven.

Symbian zorgt voor de levering en plaatsing van het gewenste alarmtoestel en met één druk op de knop staan uw cliënten in verbinding met onze professionele zorgcentrale.

Deskundige verpleegkundige centralisten zitten klaar om de melding aan te nemen en adequaat hulp te bieden. Als u daar behoefte aan hebt, leveren wij ook onze dienst Zorgopvolging. We schakelen dan, indien nodig, een van onze eigen verpleegkundigen of verzorgenden in.

Hoe werkt het?

Een professioneel bedrijf plaatst de alarmapparatuur bij uw cliënt en geeft instructies over het gebruik. Samen met uw cliënt wordt een testmelding gemaakt. Vanaf dat moment is uw cliënt een aangesloten abonnee van onze zorgcentrale. Abonnees drukken in geval van nood op de knop van het alarmtoestel of de halszender.

Onze verpleegkundige centralisten zien wie er om hulp vraagt, waar de abonnee woont, wat zijn of haar medische gegevens zijn en bieden direct deskundige hulp. Ze vragen wat er aan de hand is en schakelen, indien nodig, hulp in van de zogenaamde 'sleuteladressen'. Sleuteladressen zijn mensen uit de directe omgeving van de cliënt met toegang tot zijn of haar woning, bijvoorbeeld familieleden, buren of kennissen. Onze centralist zal net zo lang blijven bellen totdat ze zeker weet dat er iemand naar uw cliënt toe gaat.

In plaats van sleuteladressen kan Symbian ook Zorgopvolging bieden. We schakelen dan, indien nodig, een van onze eigen verpleegkundigen of verzorgenden in. Als u een eigen zorgservice heeft, kunnen dit ook uw eigen medewerkers zijn.

Deskundige verpleegkundigen, aan de telefoon en aan het bed Symbian levert betrouwbare personenalarmering. Onze geavanceerde alarmapparatuur en zorgcentrale zijn innovatief en van een hoge kwaliteit. De zorgcentrale van Symbian is GQ gecertificeerd, een kwaliteitskeurmerk van KBOH/TNO.

Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar om uw alarmmeldingen af te handelen. Deskundige verpleegkundigen met een Hbo-opleidingsniveau bemensen de zorgcentrale. Regelmatig wordt er getraind op het gebied van telefonische hulpverlening en communicatie.

U kunt er op vertrouwen dat crisissituaties goed ingeschat worden. Onze centralisten sturen de verpleegkundigen aan die naar de cliënt gaan voor zorgopvolging. Als u een eigen zorgservice heeft, worden uw eigen medewerkers vakkundig door onze centrale op de hoogte gebracht van de situatie van de cliënt, zodat ze weten wat hen te wachten staat.

Snelheid, accuratesse en zorgvuldigheid staan centraal, zowel aan de telefoon als bij uw cliënt thuis.

Specifieke wensen?

Onze ervaring en expertise op het gebied van communicatie, coördinatie en uitvoering van hulpverlening is breed en volledig. Daarom kunnen wij, indien nodig, ook voor de meest uiteenlopende behoeften passend maatwerk leveren. Vraag uw Account Manager wat Symbian voor uw specifieke situatie kan betekenen.

Wilt u meer informatie over ‘alarmering en opvolging’ neem dan contact met ons op.